Io considererei i seguenti:
Cantrips: chill touch, infestation, ray of frost,
1°: charme person, fog cloud, grease, longstrider, ray of sickness
2°: darkness, darkvision, dust devil, enlarge/reduce, flock of familiars, hold person, invisibility, Maximilian's earth grasp, ray of enfeeblement
3°: bestow curse, counterspell, fear, fly, gaseous form, haste, hypnotic pattern, slow
4°: banishment, confusion, evard's black tentacle, greater invisibility, otiluke resistant sphere, polymorph, sickening radiance, storm sphere, wall of fire
5°: animate objects, bigby's hand, cloud kill, conjure elemental, dominate person, hold monster, synaptic static, telekinesis, wall of force
6°: globe of invulnerability, magic jar, mass suggestion, soul cage,
7°: forcecage, reverse gravity
8°: antimagic field, dominate monster, incendiary cloud, maddening darkness, mind blank, power word stun
9°: imprisonement, mass polymorph, power word kill, prismatic wall, shape change, true polymorph.
Ovviamente non ha senso prenderli tutti, ogni livello uno/due spell a concentrazione (sulle 4 disponibili col passaggio di livello) il resto senza. Ma il controller è molto divertente, il mago che ho ora è molto in linea e è fondamentale 9/10.