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Spunti per un png


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Sto masterando una piccola avventura investigativa ambientata dentro Sigil, la quale ha preso una piega del tutto inaspettata.

Al di là di cosa sia o meno successo (non è questo il problema :lol: ) mi ritrovo a dover inserire una figura di cui ho solo il nome e nient'altro. Ovvero Testa d'Idra.

Si tratta del fratello della capa (assassinata dai pg) di una piccola banda di canaglie che all'occorrenza fanno lavoro di coltello per chi è disposto a pagarli.

Banalmente mi verrebbe da creare un mezzo drago con l'archetipo creatura a più teste ma non mi entusiasma e trovo che sappia troppo di cattivo uscito da un anime/manga.

La sorella era un umana barda dal comportamento energico e violento. Ciò potrebbe essere vincolante, ma non nego la possibilità di un sangue misto.

Livello/classe non sono fondamentali, diciamo che sto cercando più un motivo per cui questo tipo ha un nome simile, invece di una scheda da png prefatta.

Un grazie anticipato a tutti ;)

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dal manuale Serpent Kingdoms a pag 152

Scourge of Fangs: Favored by the yuan-ti and drow clerics of Lolth, this +2 scourge has a handle made of adamantine and five serpentine constructs as lashes. The snakes are extensions of the wielder’s will that hiss and writhe in response to her thoughts and emotions. The weapon deals damage normally, and in addition, at the wielder’s mental command, the serpents can attack as separate and independent creatures, using the statistics below. If the wielder chooses to attack only with the snakes, she can substitute her own base attack bonus for that of the snakes in their attacks. The enhancement bonus of the scourge ion already included in the attack bonuses of the snakes in the statistics below.

When a scourge of fangs is used with an attack action, only one serpent lash can attack; when it is used with a full attack action, all fi ve can attack. If a good-aligned character tries to wield the scourge, the snakes attack the wielder instead of the

intended target. If a serpent lash is slain, it falls off the whip. The remaining heads continue to function normally until all are destroyed.

Serpent Lash (5): CR 1; Tiny construct; HD 2d10; hp 11; Init +3; Spd 0 ft., AC 17, touch 15, fl at-footed 14; Base Atk +1; Grp —; Atk +8 melee (1d2–2 plus pain, bite); Full Atk +8 melee (1d2–2 plus pain, bite); Space/Reach 2-1/2 ft./0 ft.; SA pain; SQ construct traits, darkvision 60 ft., low-light vision; AL N; SV Fort +0, Ref +3, Will +0; Str 6, Dex 17, Con –, Int –, Wis 11, Cha 1. Skills and Feats: Hide +11; Weapon Finesse. Pain (Su): Anyone hit by a serpent lash’s bite attack takes a –4 penalty on attack rolls, skill checks, and ability checks for 2d4 rounds because of the wracking pain its venom produces. A successful DC 11 Fortitude save reduces the penalty to –2.

Construct Traits: A serpent lash has immunity to poison, sleep effects, paralysis, stunning, disease, death effects, necromancy effects, mind-infl uencing effects (charms, compulsions, phantasms, patterns, and morale effects), and any effect that requires a Fortitude save unless it also works on objects or isharmless. It is not subject to critical hits, nonlethal damage, ability damage, ability drain, fatigue, exhaustion, or energy drain. Cannot heal damage, but can be repaired. Darkvision 60 ft. and low-light vision. Moderate necromancy and transmutation; CL 11th; Craft Construct, Craft Wondrous Item, animate objects, bestow curse;

Price 32,000 gp; Weight 5 lb.

Testa d'idra....

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Potrebbe essere un umano con una testa "vestigia", come quella di un gemello non nato (scena piuttosto macabra), magari con una piccola faccia da neonato spuntare dal collo, e il soprannome magari potrebbe venire da uno scherno passato e rielaborato col tempo come leggenda.

Potrebbe anche prendere la capacità "Vestigial Twin" (Dungeon Master Guide II), donandogli una capacità davvero unica.

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