Vai al contenuto

golem e illusioni


baraldi

Messaggio consigliato

mi è sorto un dubbio, ma per un golem generico è così semplice cadere nel tranello delle illusioni?

se un pg usa 'fuorviare' e lascia l'immagine in corpo a corpo col golem, questi non si accorgerà del trucco finchè non passa un ts su volontà? o ne è immune?

e un asemplice invisibilità basta per eludere completamente la vista/percezione di un golem?

Link al commento
Condividi su altri siti


  • Risposte 10
  • Creato
  • Ultima risposta

Principali partecipanti

Giorni popolari

Principali partecipanti

dall'SRD

Immunity to Magic (Ex)

Golems have immunity to most magical and supernatural effects, except when otherwise noted.

inoltre se non ricordo male (e potrei benissimo farlo eh) le creature con int: - sono immuni agli effetti di influenza mentale (proprio perchè non hanno una mente)

Link al commento
Condividi su altri siti

  • Supermoderatore

Immunity to Magic (Ex)
Vale solo per le magie ed effetti che concedano R.I..

se non ricordo male (e potrei benissimo farlo eh) le creature con int: - sono immuni agli effetti di influenza mentale
E' semplicemente uno dei tratti dei Costrutti:

Construct Type: A construct is an animated object or artificially constructed creature.

Features: A construct has the following features.

10-sided Hit Dice.

Base attack bonus equal to ¾ total Hit Dice (as cleric).

No good saving throws.

Skill points equal to (2 + Int modifier, minimum 1) per Hit Die, with quadruple skill points for the first Hit Die, if the construct has an Intelligence score. However, most constructs are mindless and gain no skill points or feats.

Traits: A construct possesses the following traits (unless otherwise noted in a creature’s entry).

No Constitution score.

Low-light vision.

Darkvision out to 60 feet.

Immunity to all mind-affecting effects (charms, compulsions, phantasms, patterns, and morale effects).

Immunity to poison, sleep effects, paralysis, stunning, disease, death effects, and necromancy effects.

Cannot heal damage on their own, but often can be repaired by exposing them to a certain kind of effect (see the creature’s description for details) or through the use of the Craft Construct feat. A construct with the fast healing special quality still benefits from that quality.

Not subject to critical hits, nonlethal damage, ability damage, ability drain, fatigue, exhaustion, or energy drain.

Immunity to any effect that requires a Fortitude save (unless the effect also works on objects, or is harmless).

Not at risk of death from massive damage. Immediately destroyed when reduced to 0 hit points or less.

Since it was never alive, a construct cannot be raised or resurrected.

Because its body is a mass of unliving matter, a construct is hard to destroy. It gains bonus hit points based on size, as shown on the table.

Proficient with its natural weapons only, unless generally humanoid in form, in which case proficient with any weapon mentioned in its entry.

Proficient with no armor.

Constructs do not eat, sleep, or breathe.

Link al commento
Condividi su altri siti

quindi se ho ben capito l'invisibilità funziona normalmente, mentre l'immagine artefatta di fuorviare non trae in inganno il golem, o meglio, appena attacca l'immagine si rende conto dell'illusione. è corretto?

I golem sono immuni a tutti gli incantesimi di influenza mentale e/o che concedono RI. Se nesusno di questi due elemnti è presente, allora l'incantesimo può avere effetto.

Link al commento
Condividi su altri siti

Crea un account o accedi per commentare

Devi essere un utente registrato per poter lasciare un commento

Crea un account

Crea un nuovo account e registrati nella nostra comunità. È facile!

Registra un nuovo account

Accedi

Hai già un account? Accedi qui.
 

Accedi ora
×
×
  • Crea nuovo...