Jump to content

Benvenuto in Dragons’ Lair

La più grande e attiva community italiana sui giochi di ruolo.
Accedi o registrati per avere accesso a tutte le funzionalità del sito.
Sarai così in grado di discutere con gli altri utenti della community.

I romanzi, i videogame e i manuali precedenti alla 5a Edizione non sono considerati canonici per D&D 5E

Jeremy Crawford, lead designer e responsabile della 5a Edizione di D&D, ha dichiarato che tutto il materiale legato alle passate edizioni non è considerato canonico ai fini della 5E.

Read more...

Alfeimur: Uscite per il 2021

Scopriamo assieme le novità per il 2021 della linea di Alfeimur Quinta Edizione.

Read more...
By Lucane

Humble Bundle: 13th Age

Un nuovo Humble Bundle, questa volta a tema 13th Age, è stato reso disponibile in collaborazione con la Pelgrane Press.

Read more...

Strixhaven: A Curriculum of Chaos uscirà a Novembre

La Wizard of the Coast ha rilasciato nuovi dettagli sul prossimo manuale di crossover tra Magic: The Gathering e D&D 5E

Read more...

Pausa Estiva degli Articoli

L'estate è arrivata anche per noi dello Staff Dragons' Lair, quindi gli articoli vi salutano fino a Settembre.

Read more...

Trattenere il fiato


Lyonaler
 Share

Recommended Posts

Ciao a tutti,

ho provato a cercare sul forum, nei manuali in inglese e nelle errate ma non ho trovato niente.

Sul manuale del giocatore sulla abilità nuotare, quando parla di trattenere il fiato, dice che si il tempo è il punteggio costituzione in round, quindi se ho COS 16 posso trattenere per 16 round.

Sul manuale del DM c'è scritto nella condizione di annegamento che i round sono il DOPPIO del bonus costituzione!

Scusate se non vi riporto le pagine ma non ho i manuali sotto mano.

Quale è la regola giusta????

Link to comment
Share on other sites


  • Replies 1
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

If you have no air to breathe, you can hold your breath for 2 rounds per point of Constitution, but only if you do nothing other than take move actions, free actions, swift actions, and immediate actions. If you take a standard action or a full-round action while holding your breath, the remaining time you can hold your breath is reduced by 1 round. When you can hold your breath no longer, you must succeed on a DC 10 Constitution check to continue holding your breath. The check must be repeated each round, with the DC increasing by 1 for each previous success. When you fail one of these Constitution checks, you begin to suffocate. In the fi rst round, you fall unconscious (0 hit points). In the following round, you drop to –1 hit points and are dying. In the third round, you suffocate and die (–10 hit points).

prepararsi per resistere di più:

As a move action, you can prepare yourself for a long period of being under water with some careful breathing. On a successful DC 15 Swim check,

you can add 4 to the number of rounds you could otherwise hold your breath, provided you start to hold your breath immediately after making the check.

soffocamento lento:

Spoiler:  
A Medium creature can breathe easily for 6 hours in a sealed chamber measuring 10 feet on a side. After that time, the

creature takes 1d6 points of nonlethal damage every 15 minutes. Each additional Medium creature or significant

fire source (a torch, for example) proportionally reduces the time the air lasts. When a creature falls unconscious

from this nonlethal damage, it drops to –1 hit point and is dying. In the next round, it suffocates and dies (–10

hit points). Smaller creatures need half as much air per size category smaller, and larger creatures

need four times as much air per ize category larger. A larger volume of air lasts for a longer time. So, for instance, if two humans and

a gnome are in a sealed chamber measuring 20 feet by 20 feet by 10 feet, and they have a torch, the air lasts for almost 7 hours (6

hours/3.5 people and torches × 4 10-ft. cubes = 6.86 hours).

spero sia chiaro (^_^)

fonte: rules compendium pag 141

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.