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Gara di corsa


Messaggio consigliato

...stavo pensando al pg che potesse vincere una gara di corsa...suggerimenti?

manuali disponibili, tutti quelli ufficiali.

si corre e non si vola. (non si nuota, non si scava, ecc)

si corre e non ci si teletrasporta (niente usi della scuola evocazione)

è il pg che deve correre e non il suo gregario /cavalcatura speciale.

dovrebbe dare il meglio in una gara di 2000-2500 metri.

che ne dite? a pensarci su due piedi non riesco a scendere sotto la soglia dei 10 rd... si può fare meglio

(poi per la gioia di DS, mentre chiedo la build metto una faccina :) )

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Si può fare in meno di un round,in pratica devi fare il chierico con metamagia divina sui persistenti e castare un incantesimo di cui non ricordo il nome che da bonus alla velocità e che se scaricato garantisce per un round una velocità di +3m per round mancante alla fine dell'incantesimo e visto che l'incantesimo dura 24 ore puoi andare decisamente veloce...

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Si può fare in meno di un round,in pratica devi fare il chierico con metamagia divina sui persistenti e castare un incantesimo di cui non ricordo il nome che da bonus alla velocità e che se scaricato garantisce per un round una velocità di +3m per round mancante alla fine dell'incantesimo e visto che l'incantesimo dura 24 ore puoi andare decisamente veloce...

non si può applicare il talento incantesimi persistenti ad un incantesimo che può essere scaricato

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Ah, sono un amante di pg veloci. Il mio ranger elfo correva più veloce di un cavallo.

Se vuoi aumentare la velocità del tuo pg ecco tutti i metodi utili, divertiti:

Speed increase - aka Fast Movement, +10' land speed each unless otherwise noted

Barbarian 1

Monk 3/6/9/12/15/18, +10 each

Paladin 5, class variant, Complete Champion, +10' all speeds, only while underground

Ranger 6, class variant, Complete Warrior, +10'

Scout 3, 11/20, Complete Adventurer +10 (land)

Animal Lord (horselord) 3, ecl 8, Complete Adventurer, +10, +20 at level 7, see text

Bloodhound 3, 6, 9, ecl 7, Complete Adventurer, +10 each when chasing mark

Wild Plains Outrider 2, ecl 8, Complete Adventurer, +10 for mount (all modes)

Dash, feat, Complete Adventurer, +5' (does not specify land only)

Celerity, domain, Complete Diving, +10'

Wildrunner 1, ecl 6, Races of the Wild, +10'

Whisperknife 6, ecl 11, Races of the Wild

Pregrine Runner 5, ecl 12, Races of Stone

Reachrunner 1, 4/5 (+5/+10), ecl 6, Races of Eberron

Shadow Scout 2 (OA) ecl 8

Dervish 2/5/8 (+5/+10/+15)

Gnome Giant-Slayer 6, ecl 11, Complete Warrior

Atavist 5 (cautious spirit), ecl 10, Races of Eberron, +5' for all movement modes

Elemental Warrior (fire) 4, ecl 11, Planar Handbook

Cloud Anchorite 4, 8/10, ecl 10, Frostburn, +10' each

Primeval 8, ecl 16, Frostburn, +10'

Cheetah's Speed, wild feat, Complete Divine - speed becomes 50' for 1 hour, once per hour can move at 10X speed

Geomancer 3 (stage 2 drift), ecl 9, Complete Divine, +5'

Geomancer 9 (stage 5 drift), ecl 15, Complete Divine, once per hour move at 10X speed

Shifter w/Longstride trait, Eberron Campaign Setting, +10', while shifting

Longstride Elite, feat, Eberron Campaign Setting, +10', while shifting

Nentyar Hunter 2, ecl 7, FR: Unapproachable East, +10'

Improved Speed, feat, Draconomicon - fly speed improves by 20', all others improve by 10'

Speed of Thought, feat, XPH - +10' insight bonus

Divine Vigor, divine feat, Complete Divine - temporary +10'

Barbarian 3 (Fangshield substitution level), Champions of Valor - +10' while charging

Marshal 2, Miniatures Handbook - +5' per aura bonus

Incarnate 3 (chaotic), Magic of Incarnum - +10' +10'every five levels, share with allies at 7th level

Totemist 8 (halfling substitution level), Magic of Incarnum - +10'

Barbarian 1 (Duskling substitution level), Magic of Incarnum, +10'/essentia (enhancement)

Dread Carapace, soulmeld, Magic of Incarnum - +60' +10'/essentia (enhancement) once per minute

Incarnate Avatar (chaos), soulmeld, Magic of Incarnum - +30' (enhancement)

Lamia Belt, soulmeld, Magic of Incarnum - +10' (enhancement) plus spring attack feat

Worg Pelt, soulmeld, Magic of Incarnum - +5' +5/essentia (unnamed)

Cerulean Sandals, soulmeld, Magic of Incarnum - +5'/essentia (unnamed)

Knight of the Sacred Seal 4, ecl 9, Tome of Magic - +10' temporary

Shadow Creature, template, Lords of Madness - all speeds x1.5

Fast Leg, Fiendish Graft, Fiend Folio - +10'

Quick, character trait, Unearthed Arcana - +10'

Fleet of Foot, regional feat, Player's Guide to Faerun - +10'

Abberant Limbs (legs), unique NPC ability, DMG 2 - +20', LA+2

Nimble Bones, feat, Lords of Madness - +10', applies to undead created by someone with this feat

Vandalis Beastkeeper 10, ecl 14, Eberron: Dragonmarked - +10', does not specify land only

Divine Alacrity, divine feat, Faiths of Eberron, +30' (enhancement) for 1 round

Wild Soul 6, ecl 11, Complete Mage - +10'

Minor Shapeshift, reserve feat, Complete MAge - +5' enhancement, limited duration, see text

Swiftness of Orien, feat, Player's Guide to Eberron (p.48) - +20' to 90' enhancement to all speeds, see text

Freedom, Mantle, Complete Psionic - +10' (untyped) to all speeds

Berserk 1, ecl 6, Deities and Demigods - +10'

Extreme Leap, skill trick, ecl 2, Complete Scoundrel, +10' see text

Mark of Malbolge, feat, Fiendish Codex II, +10' for 1 round, see text

Absolute Steel, stance, Tome of Battle, +10' (enhancement) to all speeds

Bloodclaw Master 2, ecl 8, Tome of Battle, +10' while in Tiger Claw stance

Dark Creature, template, Tome of Magic, +10' to all moves of movement

Animal Devotion, feat, Complete Champion, +5-30' once per day, see text

Imbued Healing, metamagic feat, Complete Champion, +5', see text

Fist of the Forest 1, ecl 5, Complete Champion, +10' land

Forest Reeve 1, ecl 6, Complete Champion, +10' land

Holt Warden 2, ecl 7, Complete Champion, +10' land speed if already have woodland stride

Mythic Examplar 2 (Orsos), ecl 6, Complete Champaion, +20' all movement

Sanctified One (Kord) 1 or 3 or 5/5, ecl 6, Complete Champion, +10' foot speed

Jaunter 2, ecl 6, Expedition to the Demonweb Pits, +10' land

Swift Tumbler, feat, Cityscape, tumble at half speed +10'

Paragnostic Apostle 1, ecl 6?, Complete Champion, +10' from any spell that grants speed or increase, not just land

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