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Mythic Adventures Playtest


Yumeko

Messaggio consigliato

The small, woodland village of Glencross sits at the

intersection of two forest paths crossing through the mighty

Fangwood. In the clearing, there are about thirty wooden

buildings in good repair, built using the bounty of the forest

around them. The day is quite pleasant, with a warm spring

sun overhead, and it looks like the townsfolk are making the

best of it, putting up decorative wreathes and garlands in

preparation for some sort of festival.

[...]

The village elders gather in the center of town, where most of

the folk are gathered about, to open the spring festival. After a

simple blessing to Erastil, the townsfolk part to allow a group

of weary lumberjacks to pass between them. Not far behind

them, a team of mules drags the trunk of a mighty oak into

the center of town. Seeing this, the folk begin clapping and

one town elder offers a blessing over the log, proclaiming “Let

this be the first timber for our new temple, so that we might

give homage to Erastil.” Just as he finishes the sentence, the

sky suddenly darkens with storm clouds, and a mighty bolt of

lightning streaks down. The villagers fling themselves to the

ground as the bolt strikes the oak. A cry goes out, and then

another, as wild beasts come charging into town, biting and

clawing the innocents!

Spoiler:  
Avete 1 round di preparazione. Ditemi cosa fate e in quale quadretto vi trovate alla fine di questo round -all'interno all'incirca dell'area delimitata dalle bancarelle-

playest1.jpg

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Sono con la gente incuriosito dall'enorme tronco che i boscaioli stanno portando, non appena si scatena il pandemonio corro verso il tempio (seguito dal mio lupo) e salgo gli scalini, piazzandomi in una posizione da cui domino il campo e ho le spalle coperte, mi piazzo in C14 e il mio lupo si piazza in D14

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"Per mille fulmini!"

Esclamo, restando in tema...

"Qualunque cosa siate... venite avanti, assaggiate il mio ferro!"

Estraggo la mia ascia da battaglia e il mio pesante scudo di metallo posizionandomi al centro del campo in M15. Mi metto in "Difesa Totale" (+4 alla CA come bonus schivare).

Spoiler:  
Se qualcuno ha bisogno di essere protetto si metta pure dietro il mio PG tank!
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Diversi animali, infuriati ma di piccoli dimensioni e quasi innocui, attaccano i popolani, non facendo tuttavia molto danno. Le minacce più consistenti -tre lupi, due serpenti constrictor e un lupo crudele dalla velocità fulminea- si avventano su di voi.

Spoiler:  
Iniziative (in ordine):

Lupo crudele: 37

Thalatelion: 22

Lupo crudele: 17

Grom: 17-

Aduial: 13-

Serpenti: 13

Hespada: 4

Lupi: 3

Il lupo crudele carica in modo fulmineo Brom e cerca di morderlo, ma grazie a tutte le sue difese riesce ad evitare abbastanza facilmente il colpo.

Spoiler:  
La situazione ora (e sta a Thalatelion):

round11.jpg

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Senza muovermi dal mio posto, cerco di capire le debolezze degli avversari (fai una prova di conoscenze appropriata se ho gradi)faccio un attacco di round completo usando tiro rapido e tiro multiplo. Tutti gli attacchi sono indirizzati al Lupo crudele (ricordati il bonus da nemico prescelto), se lo secco prima che finiscano gli attacchi, miro a uno dei due lupi nella parte bassa della mappa.

Invece di nasconderti, incenerisci quelli laggiù a destra, Hespada!

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@Thalatelion

Spoiler:  
Nessun animale di quelli ostili ha debolezze particolari.

Tre delle quattro frecce di Thalatelion colpiscono il lupo, sprofondando nel suo petto. Il suo guaito -misto a ruggito- sovrasta tutti i rumori per un attimo, dopo il quale il lupo -dimostrando ancora una volta la sua incredibile velocità- si sposta di poco e si avventa contro l'altro umano, Aduial, mordendolo con forza ad un braccio, stritolandolo in un attimo. Il guerriero però riesce a resistere all'attacco destabilizzante della bestia e rimane in piedi.

Spoiler:  
20 danni al lupo crudele e 10 danni ad Aduial. Il lupo si è spostato nei quadretti poco più su occupando N,O 15 e N,O 16. (La mappa la aggiornerei a fine round o appena vedo che è difficile tenere traccia dei movimenti).

Sta a Grom ed Aduial.

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Attacco il lupo con l'ascia da battaglia!

Spoiler:  
Ho due attacchi rispettivamente al txc +10/+5, danni 1d8+5 (critico x 3)

Come azione gratuita cerco di incitare i vari mostri a prendersela con me:

"Avanti bestie schifose! Vediamo che sapete fare... Vediamo se siete in grado di colpirmi!"

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Il primo colpo risulta estremamente goffo e manca, ma il secondo colpisce il lupo crudele che cade a terra, inerte.

Spoiler:  
Primo attacco 1 naturale XD il secondo invece l'ha buttato giù. Ne fai tanti di danni o.o

I serpenti avanzano verso i combattenti, ma troppo lentamente per arrivare subito a loro.

Spoiler:  
Da R28 a Q20 e da V12 a O14. Purtroppo sono animali, non particolarmente intelligenti.
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I dardi incantati colpiscono con forza il serpente, che però resta in piedi. I lupi caricano rispettivamente Hespada, Aduial e Grom, ma nessuno dei tre porta a segno un attacco effettivo.

Spoiler:  
11 danni al serpente in O14. Tutti i lupi mancano. Che sfortuna D:

La situazione ora (sta a Thalatelion, Grom e Aduial):

round12n.jpg

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Non ti avvicinare bestia!

Arretro in C15 con un passo di 1,5 m e scaglio 2 frecce (quelle del tiro multiplo) sul lupo in B13 [tpc +14 danni 2d8 +12]

se il lupo non muore:

Spoiler:  
ordino a randir (il mio lupo):

Randir, attacca!

E lui si muove in C14 e attacca il lupo crudele (tpc +4, danni 1d8+3), se l'attacco riesce c'è anche la prova di sbilanciare gratuita (BMC+4)

se il tentativo di sbilanciare non riesce:

Spoiler:  
Cerco di finire il lupo con gli altri attacchi (+14 1d8+6/+9 1d8+6), se muore con il primo attacco, attacco il lupo adiacente ad aduial (+8 1d8+5)

altrimenti:

Spoiler:  
attacco il lupo adiacente ad aduial (+13 1d8+5/+8 1d8+5), e se muore sul primo attacco, attaco il lupo adiacente a brom (+8 1d8+5)

se muore:

Spoiler:  
attacco il lupo adiacente ad aduial (+13 1d8+5/+8 1d8+5), e se muore sul primo attacco, attaco il lupo adiacente a brom (+8 1d8+5)
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Spoiler:  
Visto che le mie azioni sono indipendenti da quelle di Simon_86 posto cmq... che domani mi sa di non poter postare così velocizzo il tutto...
Non appena vedo il lupo vicino a me cadere urlo:

Grazie Thal!!!

E poi avviciandomi al serpente più vicino e caricando il colpo più potente che posso lancio un urlo per caricarmi ancora di più...

Spoiler:  
Mi porto P19 (6m) e come azione standard Vital Strike con TxC +15 danni 2d6+22(pow atk, ff,...)+2d6(v.s.) (19/20x2)
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Finite senza tanti intoppi i restanti animali ostili.

In the aftermath, the town is heavily damaged

and many townsfolk are injured. Though no one was

slain, many folk were bitten by one of the animals or

temporarily deafened by the lightning.

The trunk of the tree was split into two pieces by

the lightning. On the inside of the now-charred wood

reads the following grim warning “You have angered

all of nature with your blasphemy. In one fortnight,

the blood of the axe-men shall be given to the coiled

beast to renew nature’s bounty.” Almost immediately,

folks in the town begin to whisper about the terrible

beast said to lurk in the heart of the forest, and the

woodcutters look very concerned about this dire

warning. Despite these rumblings, the town elders ask

everyone to return home so that they can meet and talk

about what to do. They inform the townsfolk that they

will decide in the morning.

Soon thereafter, the sky goes

unnaturally clear and the sun shines hot overhead.

Townsfolk notice there doesn’t seem to be any water in

town and the well has gone dry. Despite it being spring,

it grows unnaturally hot and food begins to go stale and

rot with supernatural speed. The people whisper that

they are being punished by the gods, and a foul mood

quickly settles over the town as fights break out over any

remaining food that is fit to eat.

The next morning, the town is starting to worry. Chatter

about what to do is on everyone’s lips, and many are

saying that to save the town the lumberjacks who felled

the tree must be sacrificed to appease Gozreh. The village

elders gather everyone in the center of town to talk about

options, but this quickly devolves into arguments and

bad blood, with just as many people on either side of the

issue. Tempers flare as the townsfolk try to decide what to do about

the curse that has been set upon their town. Some plan to flee,

others suggest sacrificing the woodworkers, and still others

want to wait it out. In the center of it all, the elders try to

maintain calm, but with no food and water the folk don’t seem

to listen. Just as the arguing reaches a peak, a hush suddenly

falls over the folk. A single stag has emerged from the forest,

golden arrows protruding from its flank. As it marches into

town, the majestic beast collapses, its blood pooling into a

familiar shape on the ground.

The stag’s blood pools into the shape of the holy symbol

of Erastil, patron of the town. At that moment, a voice

comes from the stag “Let those who worship me feast

upon this bounty, knowing that I provide to my faithful,

and let those who would hunt in my name take my gift.”

The townsfolk drop to their knees at the sound of this

voice and none dare approach the stag.

When a PC pulls an arrow from the stag, the arrow

vanishes in a golden mist that causes the character

to become mythic, gaining three mythic tiers! Give

each player time to select a path and a number of path

abilities. With this transformation, the PCs’ appearances

also change. Their muscles seem more toned, their eyes

deepen with mystery, their hair f lows in the breeze.

The townsfolk notice this and stay back, but the elders

approach, proclaiming them the champions of Erastil.

After conferring for a moment, they tell the PCs they

must go and hunt the coiled beast, and that by slaying it

they might save the town. The elders give them directions

to its lair, which lead past the stump of the oak that the

woodcutters chopped down. The PCs can take a moment

to gather their gear, but the elders urge them to set out

at once.

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