Vai al contenuto

Loop infinito di creature evocate


iceberg

Messaggio consigliato

Salve a tutti

Da diverso tempo io e il mio master parlavamo della potenza e potenzialità del noto incantesimo"Portale", e mi ero posto questo dilemma : dopo aver evocato un solar, è possibile che quest'ultimo evochi a sua volta un altro solar, e quest'ultimo ancora evochi un altro solar e così via fino ad avere "infiniti" solar in un solo round ?

Esiste un limite di evocazioni o altre regole che non sto considerando oppure è possibile..?

Link al commento
Condividi su altri siti


  • Risposte 6
  • Creato
  • Ultima risposta

Principali partecipanti

Principali partecipanti

le creature evocate non possono a loro volta evocare altre creature.

mi pareva fosse.

oppure comunque le evocazioni di creature evocate non dovrebbero rispettare gli ordini dell'incantatore, se poi un solar ne evoca un altro, ancor meno.

Ok ma dove posso trovare questa regola?

Link al commento
Condividi su altri siti

pagina 173 del MdG quando parla delle evocazioni sotto la voce delle convocazioni dice esplicitamente che "una creatura convocata non può usare nessun potere di convocazione innato che potrebbe avere, e rifiuta di lanciare qualsiasi incantesimo che gli costerebbe PE, o di usare qualsiasi capacità magica che gli costerebbe PE se fosse un incantesimo

EDIT:

guardavo ora che portale però è di richiamo quindi la cosa cambia leggermente, in teoria quindi dovresti chiedere due servigi al primo angelo (che quindi cosa pe e mo) poi il secondo che arriva fa praticamente quello che gli pare, potrebbe anche arrabbiarsi e andarsene interrompendo così il loop infinito :P (e se non sbaglio il solar non ha modo di evocare altre creature )

Link al commento
Condividi su altri siti

A me il manuale sembra chiaro

Gate

Conjuration (Creation or Calling)

Level: Clr 9, Sor/Wiz 9

Components: V, S, XP; see text

Casting Time: 1 standard action

Range: Medium (100 ft. + 10 ft./level)

Effect: See text

Duration: Instantaneous or concentration (up to 1 round/level); see text

Saving Throw: None

Spell Resistance: No

[...]

Calling Creatures: The second effect of the gate spell is to call an extraplanar creature to your aid (a calling effect). By naming a particular being or kind of being as you cast the spell, you cause the gate to open in the immediate vicinity of the desired creature and pull the subject through, willing or unwilling. Deities and unique beings are under no compulsion to come through the gate, although they may choose to do so of their own accord. This use of the spell creates a gate that remains open just long enough to transport the called creatures. This use of the spell has an XP cost (see below).

If you choose to call a kind of creature instead of a known individual you may call either a single creature (of any HD) or several creatures. You can call and control several creatures as long as their HD total does not exceed your caster level. In the case of a single creature, you can control it if its HD do not exceed twice your caster level. A single creature with more HD than twice your caster level can’t be controlled. Deities and unique beings cannot be controlled in any event. An uncontrolled being acts as it pleases, making the calling of such creatures rather dangerous. An uncontrolled being may return to its home plane at any time.

A controlled creature can be commanded to perform a service for you. Such services fall into two categories: immediate tasks and contractual service. Fighting for you in a single battle or taking any other actions that can be accomplished within 1 round per caster level counts as an immediate task; you need not make any agreement or pay any reward for the creature’s help. The creature departs at the end of the spell.

If you choose to exact a longer or more involved form of service from a called creature, you must offer some fair trade in return for that service. The service exacted must be reasonable with respect to the promised favor or reward; see the lesser planar ally spell for appropriate rewards. (Some creatures may want their payment in “livestock” rather than in coin, which could involve complications.) Immediately upon completion of the service, the being is transported to your vicinity, and you must then and there turn over the promised reward. After this is done, the creature is instantly freed to return to its own plane.

Failure to fulfill the promise to the letter results in your being subjected to service by the creature or by its liege and master, at the very least. At worst, the creature or its kin may attack you.

Note: When you use a calling spell such as gate to call an air, chaotic, earth, evil, fire, good, lawful, or water creature, it becomes a spell of that type.

XP Cost: 1,000 XP (only for the calling creatures function).

Link al commento
Condividi su altri siti

Crea un account o accedi per commentare

Devi essere un utente registrato per poter lasciare un commento

Crea un account

Crea un nuovo account e registrati nella nostra comunità. È facile!

Registra un nuovo account

Accedi

Hai già un account? Accedi qui.
 

Accedi ora
×
×
  • Crea nuovo...